Wniosek o płatności obszarowe bezpośrednio przez Internet

Zamiast w wersji papierowej, można złożyć wniosek przez Internet, korzystając z platformy aplikacyjnej e – Wniosek, umieszczonej na stronie internetowej ARiMR (www.arimr.gov.pl).

Wniosek o nadanie loginu i kodu dostępu składa się do Kierownika Biura Powiatowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę wnioskodawcy na formularzu udostępnianym przez Agencję.

Formularz ten dostępny jest na stronie internetowej ARiMR, w Biurach Powiatowych  i Oddziałach Regionalnych Agencji oraz w biurach PZD DODR we Wrocławiu.

Poprzez zalogowanie do systemu e – Wniosek za pomocą loginu i hasła następuje uwierzytelnienie wnioskodawcy. Kod dostępu nadawany jest bezterminowo. Wnioskodawca może w każdym czasie zmienić hasło do systemu teleinformatycznego Agencji. Aby złożyć e – Wniosek nie jest wymagany bezpieczny podpis elektroniczny.

Wniosek o nadanie loginu i kodu dostępu do systemu teleinformatycznego Agencji można składać w ciągu całego roku kalendarzowego. Należy jednak pamiętać, że wniosek o przyznanie płatności na dany rok składa się w terminie od dnia 15 marca do dnia 15 maja danego roku. Tylko w tym roku wnioski o przyznanie płatności obszarowych można składać bez żadnych sankcji do 15 czerwca.

Aplikacja e – Wniosek umożliwia wypełnienie wniosku, wypełnienie załącznika graficznego oraz dołączenie do wniosku pozostałych wymaganych dokumentów.

Korzyści płynące ze złożenia wniosku za pomocą aplikacji e – Wniosek to m.in. ułatwienia w wypełnianiu formularza wniosku o przyznanie płatności, poinformowanie rolnika podczas wypełniania wniosku o stwierdzonych brakach we wniosku o przyznanie płatności oraz możliwości bieżącego śledzenia przez rolnika, na jakim etapie rozpatrywania przez ARiMR jest wniosek.