Nasz miesięcznik

Wydawnictwa

Katalog agroturystyczny

 

Zagrody Edukacyjne

 

 

Polskie produkty mleczarskie na targach Food Expo w Hongkongu 14-18 sierpnia 2014

Ekspozycje SPOMLEK-u i Mleczarni Łowicz

Hongkong Trade Development Council przedstawiła przegląd branżowy wystawców na tegorocznej Food Expo – rozpoczynającej się w czwartek 14 sierpnia b. r. To – oprócz SIAL Middle East w Abu Zabi, 24-26 listopada – jedna z najpoważniejszych prób i szans promocyjnych polskiego sektora mleczarskiego w skali światowej, w roku bieżącym. Z szansy tej – zarówno nasi przetwórcy, jak też eksporterzy działający w sektorze mleczarskim – zdają się korzystać; dobrze – zwłaszcza na tle potencjalnych konkurentów na światowym rynku mleka i jego przetworów.

POLSKA NA TLE WYSTAWCÓW POZAAZJATYCKICH

Branżę mleczną na targach reprezentuje 38 wystawców – prezentujących 52 produkty, z dominacją serów. Wśród wystawców pozaazjatyckich – polskie firmy, związane w różnym stopniu z sektorem mleka – wyraźnie dominowały; aczkolwiek z Europy zaprezentowały wyroby serowarskie Quinta Pires Marques z Portugalii i włoska Mantarelii Formagii SRL (też lody), a szerszą gamę wyrobów ZOTT Se&Co KG. Wśród wystawców z półkuli zachodniej – widzimy jedynie Premier Organics, z Kalifornii – z masłem smakowym (artisana raw organic almand butter).

Na tym tle nasze firmy są bardzo widoczne – co budzi nie tyle zadowolenie, ile zastanowienie nad potrzebą większej systematyczności działań promocyjnych najbardziej konkurencyjnych sektorów gospodarki w wymiarze globalnym.

HITY POLSKICH PRZETWÓRCÓW I EKSPORTERÓW

W ofercie – choć szerokiej – zwracają uwagę dwie kategorie produktów: sery twarde – po stronie wysoko przetworzonych oraz serwatka w proszku.

Te pierwsze – z rosnącą rolą na światowym rynku od długiego czasu – prezentuje SPOMLEK; przy czym lista marek – na stoisku firmy na Food Expo: 6 – budzi szacunek i każe podkreślić 2 elementy ich charakterystyki: jakość i unikalność smakową.

Te drugie – z rosnącą rolą na światowym rynku w ostatnim czasie – prezentuje Mleczarnia Łowicz; poza ofertą innych produktów – w tym mleka o przedłużonej trwałości.

ZNACZENIE UDZIAŁU EKSPORTERÓW W TARGACH

W ramach dystrybucyjnego piętra polskiego sektora mleka – swe oferty prezentowały IK-a TRADE oraz POLDER Sp. z o.o. Dodatkowe znaczenie tej pierwszej łączy się z jej rolą eksportera również w sektorze mięsa – szersza znajomość wśród uczestników światowego rynku w Azji. W drugim – atutem jest specjalizacja eksportera w wybranych fragmentach rynku mleka i jego przetworów.

OFERTA India Trade Promotion Organisation

Na koniec nie można pominąć czołowego producenta surowca na Świecie, wraz z jego specyfiką oddziaływania. Zwraca tu uwagą nietypowość promocji – w tym indyjskich produktów sektora mleka i dla niego – z uwzględnieniem wyposażenia do przerobu w warunkach domowych.

Promocja obejmuje co prawda kompletny sortyment wyrobów – prostych, wysoko przetworzonych – ale szczególną uwagę zwracają napoje mleczne fermentowane.

 

Wobec rosnącej roli konsumenta światowego – stymulującej zarówno wzrost, jak rozwój polskiego sektora mleczarskiego – znaczenie udziału przetwórców i eksporterów w pozaeuropejskich targach rolno-spożywczych będzie rosło. W szczególności w sytuacji zniesienia ograniczeń systemu kwot, okolicznościach związanych z możliwością dużego obniżenia jednostkowego kosztu żywieniowego surowca i przyspieszenia postępu genetycznego doskonalenia po 13 sierpnia 2014.

 

Zmodyfikowano: 16.03.2015