DODRDODRDODR

Projekt „Promocja turystyczna dla terenów wiejskich wzdłuż polsko-niemieckiej granicy”

Ostatnia aktualizacja: 28 06 2013, 10:22:05 CEST



Via Gustica – nowa marka – nowe narzędzie promocji

W czwartek 13 września, w siedzibie Dolnośląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu odbyło się spotkanie partnerów projektu „Promocja turystyczna dla terenów wiejskich wzdłuż polsko-niemieckiej granicy”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia. Partnerem Wiodącym jest firma Sandstein Neue Mediaen GmbH z Drezna, a partnerem współpracy po stronie niemieckiej firma Marketing-Gesellschaft Oberlausitz Niederschlesien mbH z Bautzen. Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu oraz Dolnośląska Izba Gospodarcza realizują projekt jako polscy Partnerzy współpracy.

Celem projektu jest stworzenie innowacyjnych instrumentów służących promocji terenów wiejskich wzdłuż granicy między Polską a Saksonią. W ramach projektu, pod jednym logo powstanie wspólna marka dla turystyki wiejskiej Via Gustica. Pod tym szyldem oferujący usługi turystyki wiejskiej, w tym kwaterodawcy, lokalni producenci żywności i rękodzielnicy, będą mogli promować swoje produkty. Via Gustica, czyli Droga Smaku oznacza:

  • wypoczynek w wiejskim środowisku i atrakcyjnym krajobrazie
  • kontakt z przyrodą
  • poznawanie lokalnej kultury i rzemiosła
  • atrakcje turystyczne
  • regionalne smakołyki

 

Głównym instrumentem marketingu będzie wielojęzyczna platforma internetowa, promująca tereny wiejskie na szerszą skalę oraz aplikacje na telefony komórkowe. Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne, a udział w nim mogą brać mieszkańcy terenów wiejskich z powiatów zgorzeleckiego, bolesławieckiego, lubańskiego, lwóweckiego, złotoryjskiego, jeleniogórskiego, kamiennogórskiego, jaworskiego, wałbrzyskiego, świdnickiego, ząbkowickiego, kłodzkiego, dzierżoniowskiego, strzelińskiego oraz miasta Jelenia Góra, natomiast po stronie niemieckiej  powiaty Bauzen i Görlitz.

Tematem przewodnim spotkania Partnerów były produkty regionalne i tradycyjne z Dolnego Śląska. Przedstawiona została prezentacja dotycząca produktów połączona z degustacją:

  • miodów z Pasieki Miód od Turka z Niemczy, Maciej Turek
  • soku jabłkowego z Maciejowego Sadu z Lutomi, Maciej Karczewski
  • chleba żytniego na zakwasie z Młyna Usługowa Jordanów Śląski Beata i Zenon Feszczuk
  • chleba orkiszowego na zakwasie, makaronu orkiszowego i podpłomyków orkiszowych – gospodarstwo agroturystyczne Dom Chleba z Radzimowic, Władysława Gil i Wiktor Urbańczyk
  • przysmaku Wołyńskiego z Niemczy i Kiełbasy Wołyńskiej z PPMG Galicja z Niemczy, Maria Matusiewicz

Ponadto poruszone zostały sprawy bieżące dotyczące właściwej realizacji projektu.

 Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu
ul. Zwycięska 8, 53-033 Wrocław
Koordynator projektu – Renata Dyląg, tel. 71 339 86 56, wew. 150,
e-mail: renata.dylag@dodr.pl

Agnieszka Kowalczuk-Misek DODR we Wrocławiu

Galeria zdjęć



DHTML Menu / JavaScript Menu Powered By OpenCube ©2009 andy(at)dodr.pl
Strona główna IT login